mig33northsulawesi.4umer.com

tempat berkumpul para miggers community
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistPortalUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 bunaken island

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
anarchy_inside
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Posts : 282
Points : 348
Join date : 2009-04-12
Age : 26
Location : manado is anarchy city
Mig33 ID : anarchy_inside

PostSubject: bunaken island   Wed Apr 15, 2009 1:50 pm

Bunaken is part of the Bunaken National Marine Park, which has some of the highest levels of marine biodiversity in the world.[citation needed] Scuba diving attracts many visitors to the island. Bunaken is located at the north of the island of Sulawesi, Indonesia. It belongs administratively to the municipality of Manado.

The Bunaken National Marine Park was formally established in 1991 and is among the first of Indonesia's growing system of marine parks. The park covers a total surface area of 890.65 km², 97% of which is overlain by sparkling clear, warm tropical water. The remaining 3% of the park is terrestrial, including the five islands of Bunaken, Manado Tua, Mantehage, Nain and Siladen. Although each of these islands has a special character, it is the aquatic ecosystem that attracts most naturalists.

The waters of Bunaken National Marine Park are extremely deep (1566 m in Manado Bay), clear (up to 35-40 m visibility), refreshing in temperature (27 to 29 °C) Pick any of group of interest - corals, fish, echinoderms or sponges - and the number of families, genera or species is bound to be astonishingly high. For example, 7 of the 8 species of giant clams that occur in the world, occur in Bunaken. The park has around 70 genera of corals; compare this to a mere 10 in Hawaii. Although the exact number of fish species is unknown, it may be slightly higher than in the Philippines, where 2,500 species, or nearly 70% of all fish species known to the Indo-western Pacific, are found.
Other sides of Bunaken.

Oceanic currents may explain, in part, why Bunaken National Marine Park is such a treasure trove of biodiversity. Northeasternly currents generally sweep through the park but abundant counter currents and gyros related to lunar cycles are believed to be a trap for free swimming larvae. This is particularly true on the south side of the crescent-shaped Bunaken Island, lying in the heart of the park. A snorkler or diver in the vicinity of Lekuan or Fukui may spot over 33 species of butterfly fish and numerous types of groupers, damsels, wrasses and gobies. The gobies, smallish fish with bulging eyes and modified fins that allow them to attach to hard surfaces, are the most diverse but least known group of fish in the park.

Biologists believe that the abundance of hard corals is crucial in maintaining the high levels of diversity in the park. Hard corals are the architects of the reefs, without them, numerous marine organisms would be homeless and hungry. Many species of fish are closely associated with particular types of corals (folious, branching, massives, etc.) for shelter and egg-laying. Others, like the enormous Bumphead Parrotfish, Balbometopon muricatum, are "coralivores" and depend on hard corals for their sustenance. Bony mouth parts fused into an impressive "beak" allow these gregarious fish to crunch corals like roasted peanuts.

Some 20,000 people live on the natural resources of Bunaken National Marine Park. Although there are inevitable conflicts between resource protection and use by people, the Indonesian government is taking a fairly unusual and pragmatic approach to park management. The idea is to promote wise resource use while preventing overexploitation. Local communities, government officials, dive resort operators, local nature groups, tourists and scientists have played an active role in developing exclusive zones for diving, wood collection, fishing and other forms of utilization. Bunaken Marine Park has become an important example of how Sulawesi, and the rest of Indonesia, can work to protect its natural resources.


picture :







what u think about bunaken island???
u like go to bunaken???
reply topic first...

hehehehee

very happy very happy very happy very happy

anarchy_inside wrote:

Bunaken adalah bagian dari Taman Nasional Kelautan Bunaken, dimana memiliki beberapa tingkat keanekaragaman hayati laut yang tinggi di dunia. Scuba diving menarik banyak pengunjung untuk datang ke pulau. Bunaken terletak di sebelah utara dari Pulau Sulawesi, Indonesia. Secara administrasi, Bunaken termasuk dalam Kota Manado.

Taman Nasional Kelautan Bunaken diresmikan pada tahun 1991 dan merupakan sistem pengembangan taman laut pertama Indonesia. Taman laut ini meliputi keseluruhan luas permukaan area sekitar 890.65 km2, yang mana 97% dilapisi busa jernih, air tropis hangat. Sebanyak 3% sisa taman laut merupakan daratan bumi, termasuk di dalamnya lima pulau, yaitu Bunaken, Manado Tua, Mantehage, Nain dan Siladen. Walaupun setiap pulau memiliki karakter tersendiri, namun semuanya merupakan ekosistem perairan yang menarik banyak naturalis.

Air dari Taman Laut Nasional Bunaken sangat dalam (1566 m di Teluk Manado), jernih (lebih dari 30-40 meter jarak penglihatan), suhu yang menyegarkan (27-29 °C). Pilihlah beberapa grup daya tarik - terumbu karang, ikan, spons - dan keluarga, rumpun ataupun jenis pasti menjadi sangat menakjubkan. Contohnya, 7 dari 8 jenis kerang raksasa yang ditemukan di dunia ditemukan di Bunaken. Taman laut ini memiliki sekitar 70 rumpun terumbu karang; bandingkan ini dengan yang hanya 10 di Hawai. Walaupun jumlah yang tepat dari spesies ikan tidak diketahui, itu (Taman Nasional Kelautan Bunaken) mungkin agak lebih banyak dari pada yang di Filipina, dimana memiliki 2500 spesies, atau mendekati 70% dari seluruh jenis yang diketahui ditemukan di Indo-western Pasific.

Sisi lain dari Bunaken.
Arus yang berhubungan dengan lautan bisa menjelaskan, mengapa Taman Nasional Kelautan Bunaken seperti harta keanekaragaman hayati yang terpendam. Arus dari timur laut biasanya menghanyutkan sepanjang taman laut tetapi berlimpah arus dan gyros, berhubungan dengan siklus lunar yang diyakini menjadi sebuah perangkap gratis untuk larva yang berenang. Hal ini benar terutama di sebelah selatan dari bentuk bulan sabit pulau Bunaken, letaknya di jantung taman. Seorang snorkeler atau diver yang berada di daerah sekitar Lekuan atau Fukui boleh menemukan lebih dari 33 jenis butterfly fish dan berbagai jenis groupers, damsels, wrasses dan gobies. Gobies adalah ikan kecil dengan mata bengkak dan sirip ikan modifikasi yang memungkinkan mereka untuk bertahan ke permukaan keras,
merupakan yang paling beragam tetapi kelompok ikan yang kurang di kenal di taman.

Ahli biologi percaya bahwa jumlah terumbu karang keras yang banyak sangat penting untuk mempertahankan keanakaragaman yang tinggi dalam sebuah taman laut. Terumbu karang keras merupakan pembuat struktur terumbu karang. Banyak jenis ikan sangat dekat
hubungannya dengan jenis terumbu karang tertentu (folious, branching, massives, dll) untuk berlindung dan meletakkan telur. Yang lainnya, seperti Bumphead Parrotfish, Balbometopo muricatum, adalah “coralivores” dan bergantung pada terumbu karang keras untuk makanan dan minumannya. Bagian-bagian tulang mulut yang bersatu ke dalam sebuah bentuk mulut yang mengesankan “paruh” memungkinkan kelompok ikan ini mengunyah terumbu karang seperti kacang panggang.

Sekitar 20.000 orang tinggal di alam Taman Laut Nasional Bunaken. Walaupun ada beberapa perselisihan yang tidak dapat dihindarkan antara perlindungan sumber daya alam dan yang digunakan orang-orang, pemerintah Indonesia telah mengambil pendekatan yang adil dan praktis terhadap pengelolaan taman. Intinya yaitu meningkatkan sumber daya alam dengan cara mencegah eksploitasi berlebihan. Masyarakat setempat, pejabat pemerintah, pemilik dive resort, kelompok pecinta alam setempat, wisatawan dan ilmuwan memainkan peran aktif dalam mengembangkan zona pengecualian untuk menyelam, pengumpulan kayu, memancing dan berbagai bentuk pemanfaatan lainnya. Taman Laut Bunaken telah menjadi contoh penting dari bagaimana Sulawesi, dan daerah lainnya di Indonesia, dapat bekerja untuk melindungi sumber daya alamnya sendiri.

gambar:








apa yang kamu pikirkan tentang pulau bunaken??
apa kamu suka pergi ke bunaken???
balas topik ini terlebih dahulu...

hehehehee

very happy very happy very happy very happy

translated by inda_chan


Last edited by inda_chan on Thu Apr 23, 2009 8:34 pm; edited 1 time in total (Reason for editing : translation)
Back to top Go down
View user profile
a.pro
Global Moderators
Global Moderators
avatar

Posts : 225
Points : 422
Join date : 2009-04-13
Age : 32
Location : Jakarta Macet Abz
Mig33 ID : aproe

PostSubject: Re: bunaken island   Wed Apr 15, 2009 2:25 pm

Cita2 gw dr dulu pengen ke bunaken.. smoking
Tp ga ada doku.. cry
Back to top Go down
View user profile http://palumig33.forummotion.com
anarchy_inside
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Posts : 282
Points : 348
Join date : 2009-04-12
Age : 26
Location : manado is anarchy city
Mig33 ID : anarchy_inside

PostSubject: Re: bunaken island   Wed Apr 15, 2009 2:37 pm

w0w....

jadi cita y um...

melamun melamun melamun melamun
Back to top Go down
View user profile
inda_chan
Translators
avatar

Posts : 62
Points : 68
Join date : 2009-04-13
Age : 30
Location : north sulawesi, indonesia
Mig33 ID : inda_chan, a_m.e.t.h.y.s_t

PostSubject: Re: bunaken island   Wed Apr 15, 2009 3:18 pm

ajibbbbb..... om wandy so lbe jgo english euy... melamun
Back to top Go down
View user profile
anarchy_inside
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Posts : 282
Points : 348
Join date : 2009-04-12
Age : 26
Location : manado is anarchy city
Mig33 ID : anarchy_inside

PostSubject: Re: bunaken island   Wed Apr 15, 2009 6:03 pm

biasa aja kuk mba inda...

cman copas aja...

very happy very happy very happy very happy very happy
Back to top Go down
View user profile
yuasa
Global Moderators
Global Moderators
avatar

Posts : 145
Points : 249
Join date : 2009-04-12
Age : 31
Location : Tanjung(kalsel), Makassar
Mig33 ID : yu-asa, c_03

PostSubject: Re: bunaken island   Wed Apr 15, 2009 10:03 pm

Translate to indo dunk mba inda...

Yuasa msh blum ngerti neh...

_________________

.::Only My Username::.
Back to top Go down
View user profile http://mig33-riau.forumotion.com/
anarchy_inside
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Posts : 282
Points : 348
Join date : 2009-04-12
Age : 26
Location : manado is anarchy city
Mig33 ID : anarchy_inside

PostSubject: Re: bunaken island   Thu Apr 16, 2009 11:50 am

wkakakak...

um yuasa mau repotin mba translator....

ckakaka

very happy very happy


____________________





ketika jiwa dan raga tak mampu berkata-kata senyum adalah senjata terakhir
Back to top Go down
View user profile
anarchy_inside
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Posts : 282
Points : 348
Join date : 2009-04-12
Age : 26
Location : manado is anarchy city
Mig33 ID : anarchy_inside

PostSubject: Re: bunaken island   Wed Apr 22, 2009 3:08 am

w0w inda jago banget translatex....

surprised surprised surprised surprised surprised

gak salah kita milih translator yang hebat kayak inda...

peace peace peace peace
Back to top Go down
View user profile
inda_chan
Translators
avatar

Posts : 62
Points : 68
Join date : 2009-04-13
Age : 30
Location : north sulawesi, indonesia
Mig33 ID : inda_chan, a_m.e.t.h.y.s_t

PostSubject: Re: bunaken island   Wed Apr 22, 2009 3:19 am

wekz... so bingo2 yaki wktu b translate hehehehehe... Very Happy

btw, prasaan inda p sayap hari dmi hari so lbe besar... angels
Back to top Go down
View user profile
anarchy_inside
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Posts : 282
Points : 348
Join date : 2009-04-12
Age : 26
Location : manado is anarchy city
Mig33 ID : anarchy_inside

PostSubject: Re: bunaken island   Wed Apr 22, 2009 3:27 am

jiah inda....


kill myself kill myself kill myself kill myself
Back to top Go down
View user profile
rendy83
Executive Member
avatar

Posts : 25
Points : 32
Join date : 2009-04-23
Mig33 ID : piki

PostSubject: Re: bunaken island   Fri Apr 24, 2009 8:02 pm

Waduh bagus juga yaa kpan aq bisa k sana
Back to top Go down
View user profile
a.pro
Global Moderators
Global Moderators
avatar

Posts : 225
Points : 422
Join date : 2009-04-13
Age : 32
Location : Jakarta Macet Abz
Mig33 ID : aproe

PostSubject: Re: bunaken island   Sat Apr 25, 2009 1:36 pm

Katanya denger2 bunaken lebih indah dari pulau seribu..
Jadi pengen liat neh.. thinking
Back to top Go down
View user profile http://palumig33.forummotion.com
anarchy_inside
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Posts : 282
Points : 348
Join date : 2009-04-12
Age : 26
Location : manado is anarchy city
Mig33 ID : anarchy_inside

PostSubject: Re: bunaken island   Sat Apr 25, 2009 5:33 pm

emang br0...


laen x maen2 kemari donk...

ntar aku jadi guide kamu aja...


ckckckckc


lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Back to top Go down
View user profile
kopjend
Helpers
avatar

Posts : 85
Points : 154
Join date : 2009-04-26
Age : 33
Location : Newyorkarto
Mig33 ID : sir.kopjend

PostSubject: Re: bunaken island   Sun Apr 26, 2009 8:27 pm

Kapan yak bisa k bunaken melamun

_________________
Back to top Go down
View user profile
adebagus
Helpers
avatar

Posts : 149
Points : 224
Join date : 2009-04-22
Age : 34
Location : Poatie Jateng
Mig33 ID : adebagus, a.de

PostSubject: Re: bunaken island   Mon May 11, 2009 10:44 am

Wah baguz jg yach, kapan2 kesitu ah

_________________
CyberPatiCommunity - http://www.mig33pati.indonesianforum.net

Back to top Go down
View user profile http://forumpati.tk
y24
Softicians


Posts : 60
Points : 103
Join date : 2009-04-15
Mig33 ID : zt4r_li9ht/y24

PostSubject: Re: bunaken island   Sun May 31, 2009 5:55 am

mw kesan tpi kpan ya Very Happy
tunggu ada rejeki jatoh dri langit aja ah he he
Back to top Go down
View user profile
shabuchy
Executive Member


Posts : 10
Points : 12
Join date : 2010-01-18
Mig33 ID : shabuchy

PostSubject: Re: bunaken island   Mon Jan 18, 2010 12:35 pm

bunakennnnnnnnnn affraid
Back to top Go down
View user profile
ary4__pratama
Executive Member
avatar

Posts : 28
Points : 34
Join date : 2010-01-19
Age : 29
Location : jakarta utara
Mig33 ID : ary4__pratama

PostSubject: Re: bunaken island   Tue Jan 19, 2010 4:08 pm

beneran tuch bunaken lebih bagus and keren dari pulau seribu...

kalo bneran gthu gw harus kesana nich...

kira2 gope cukup gak yach...


Shocked
Back to top Go down
View user profile
Pinkerbelle
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Posts : 142
Points : 189
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : North Sulawesi
Mig33 ID : Pinkerbelle

PostSubject: Re: bunaken island   Thu Jan 21, 2010 11:15 pm

ary4__pratama wrote:
beneran tuch bunaken lebih bagus and keren dari pulau seribu...

kalo bneran gthu gw harus kesana nich...

kira2 gope cukup gak yach...


Shocked
cukup! tapi jalan kaki kesini. Laughing

_________________
HUMAN
STUPIDITY
IS
MORE
FUN
TO
BE
EXPLOITED
Back to top Go down
View user profile http://mig33northsulawesi.4umer.com
vatansever223
Newbie


Posts : 3
Points : 3
Join date : 2010-10-27
Mig33 ID : gagawgag

PostSubject: Re: bunaken island   Wed Oct 27, 2010 8:58 pm

w0w....

jadi cita y um...

____________

tokyo escort
live sex cams
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: bunaken island   

Back to top Go down
 
bunaken island
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Island of Blood - new WHFB box set in Sept. Contents
» [Sci-Fi City] WHF Island of Blood campaign
» WTB Rulebook from Island of Blood Box Set
» The Island of Blood
» Survivor: Redemption Island Signature Contest!

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
mig33northsulawesi.4umer.com :: ABOUT NORTH SULAWESI :: About North Sulawesi-
Jump to: